Ålder på ponny

En regel inom hästvärlden som jag inte kan hålla med om ett dugg är åldern på ponnys. Jag är 13 år och har en medryttarhäst som är b-ponny. Jag har långa ben, men inte för långa. Så, i dressyren får man tävla tills man är 14 och hoppningen 13. Om man är på en tävling och någon säger till överklagaren (?) att det ekipaget är opropitioneligt, fine. Men varför så låga åldersgränser? Det är klart, man kan ha lika kul utan att tävla, men jag vill iallafall träna till något. Dock kan jag ju vara med i klubbtävlingar, men det känns inte riktigt som samma sak. 
 
Alltså så länge ekipaget är propitioneligt så tycker jag man borde få tävla a-b ponny även om man är över 13/14. 
Vad är eran åsikt om det här?
 
/ J
 

Postat av: Tuuli Elmgren

Sv; Fick en rabattkod av dem på mejlen (har inte vunnit nåt eller liknande) så fick jag köpa vad jag ville (:

2013-04-05 @ 12:26:54
URL: http://tuulielmgren.blogg.se/
Postat av: Tuuli Elmgren

Angående inlägget så är åldersgränsen nog därför att om man t.ex är 15-16 på B-ponny så kan man vara rejält för lång. Men på B-ponny tävlar 10-åriga tjejer och då blir det ju svårt (som det är för mig på D-ponny) att tävla mot 16 åriga tjejer. Tror inte att det skulle funka så, åldersgräns är åldersgräns och den tycker jag alltid ska gälla!

2013-04-05 @ 12:59:02
URL: http://tuulielmgren.blogg.se/
Postat av: Disa

Jag håller med dig fullständigt :)
Fin blogg du har föresten!

2013-04-05 @ 15:24:27
URL: http://ponnynempaan.blogg.se

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback