Mina starka/svaga sidor inom hästvärlden

Starka
 
- Jag är inte sån som börjar slita & dra i hästen för minsta lilla. Om X inte lyssnar ett dugg så tar jag tag i tyglarna, säger åt honom på skarpen och ryggar honom. Det funkar, han visar så mkt mer respekt då. 
 
- Har iprincip alltd hälen nere. Jag förstår mig verkligen inte på dom som rider med hälen rakt upp i luften, hur får dom balans ens? :O
 
- Jag gillar att tävla, men jag är inte en annan människa då. Med det menar jag att jag är inte övertygad om att jag alltid vinner, jag blir inte kaxig/dryg mot andra om dom vinner. Har mött flera som blir som helt andra människor vid tävlingar, bara läskigt. 
 
Svaga
 
- I och med att jag har lång rygg & långa ben så har jag inte alltid världens balans, så vid avsaktningar/övergångar så ''säckar'' jag lätt ihop men rätar oftast ut mig direkt. Dock är det väldigt bra att ha X till det när man tränar, för han behöver någon som är stadig i handen & i kroppen.
 
- Min hoppsits är verkligen inte bra, haha! Ida och jag blir helt fulla i skratt när vi tittar på bilder/videor, eller värst är ju när hon säger det face2face, håller på att ramla ur sadeln när hon visar hur det ser ut ;) Jag har den så kallade dressyrsitsen, händerna kvar på samma ställe som innan, men överkroppen lutar framåt. Måste verkligen öva på den!
 
- Mina händer vrids lätt om till som när man håller i ett cykelstyre. Dock har jag kommit på att det beror på vad för slags tyglar det är. Ifall det är stela ''tygtyglar'' så blir dom felvridna, men om det är fint läder eller mjuka tygtyglar så är dom rätt!
 
// Jenny
 
Haha bjuder på denna, typisk jennysits ;)


Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback