Tävling bokad!

Åh jag är SÅ glad! På söndag ska jag tävla en clear round med Xento, 60 cm valde jag. Velade mellan 50 & 60, men på träning har vi hoppat upp till 70-75cm och det klarar han galant så skulle nog ha känts lite fåningt att hoppa 50. Jag är ju 13 & får alltså inte tävla b-ponny i hoppning lokalt, så jag får nöja mig med klubbtävlingar (utan tävlan) och clear rounder. Men det är ju samma sak bara att man inte blir placerad. Men jag kommer bli medlem i Hagby ridklubb (ridskolans) så jag kan vara med på fler tävlingar, de har det ca 1 gång i månaden och jag ska se hur jag trivs i klubben det här året ut så får vi se om jag avgår sen. Men det kommer bli så himla kul!
Ska se om någon kan filma med mobilen så ni kan få se en videooo, låter det bra? :)
 
Idag när jag kom till stallet så fixade jag & ida fram några hinder som vi sen gjorde till en bana. Helene var där och provade hoppa lite med scilla, och det gick som smort ju! Sen frågade hon om jag ville prova, var lite osäker först men jag provade och det gick faktiskt väldigt bra tycker jag, hoppade endast ett litet kryss men jisses vilken hoppteknik hon har, hon är riktigt rätt om sina bakben haha ;)
 
Efter det fixade jag X som hade rullat sig typ 17839291 gånger & det slutade verkligen aldrig damma... Iallfall, han fick ha sin gröna outfit som vi även ska ha på söndag + de gröna benskydden - drömoutfit! 
Hoppade bana på ca 50-60 cm och han kändes riktigt fin & fräsch, hade bra bjudning mot hinderna osv. 
Hoppade mest för att se hur han kändes mot hinder nu när jag inte har hoppat honom på länge, så han inte tycker det är ''tråkigt'' eller blir seg för det blir ju ingen rolig tävling för någon av oss. Men det kändes super, så på söndag så kör vi! :)
 
Imorgon åker jag, mamma, elin & miliam till uppsala och kollar i en massa butiker, bland annat HÖÖKS! Har sett deras lokal och den verkar vara riktigt bra, gillar tyvärr inte möbleringen i den vid upplands väsby, allt är sååå rörigt så man hittar typ inget. Ska även kolla om jag kan hitta en grön tjocktröja/skjorta som jag kan ha till våran outfit. Känner att det är lite för kallt med en t-shirt just nu haha ;)
Oj vad långt inlägget blev! Så blir det när uppdateringen är sämst under dagen hah ;)
 
// Jenny
 


Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback