X gick som en klocka!

Åh vad bra det gick idag! Xento var HUR duktig som helst och typ trippade fram haha!
Redan när jag tog in honom från hagen så betedde han sig som en unghäst, skulle hålla på och snurra & takta 24/7. Fattade direkt att han skulle vara pigg och att han hade en väldigt bra dag, och det stämde! 
 
Han var verkligen helt underbar att rida, extra mjuk i högervarvet som brukar vara det svåra varvet - men idag så släppte det. Dock var han stelare i vänster vilket jag inte alls kan förstå varför, men han hade väl en högerdag antar jag? Haha skämt åsido ;)
 
Ida hade som en träning för mig, jobbade mycket på volter och att få ut bakdelen i volterna så han inte ''vilar'' sig med kroppen men arbetar med halsen. Red sen igenom LC:1 då det är nästa program jag vill rida när jag tävlar. Känner att LB:1 sitter, men det är på tok för höga krav för mig & x just nu. Vi måste träna massor mer för att kunna klara av en så pass hög nivå, även fast vi tävlade LB som våran första tävling (klubbtävling). Tror även att det är högre krav på lokal än klubbnivå, men vi lär väl märka. Dessutom så ska grannstallet, alltså ridskolan, ha clear rounder som jag ska kolla upp vad det kostar osv. Det är ju bara över gatan så då kan jag fixa allt innan utan att känna stress över att komma i tid osv. 
 
Nu ska jag kolla på några avsnitt av PLL & äta chips i min ensamhet. Ida ska ju upp SÅ tidigt imorgon D:
 
// Jenny
 
Hahahha åh vad gammal, #lekermodellixom

Postat av: Ponnydressyr - Sara

Sv: Åh vad roligt! Han måste vara ett russ va? Jag red mycket russ innan jag köpte min ponny! Dom brukar vara riktigt roliga & envisa haha! :D

2013-04-06 @ 09:43:39
URL: http://ponnydressyr.se

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback