Egen, inte egen

(Fick lite extra tid att skriva)
 
Jo, är det bara jag eller är det så att man blir olika behandlad inom ridsporten när man har häst eller inte? Att dom som har egen/egna hästar respekteras mer på nåt sätt? Är det inte lite så? 
Folk tar förgivet att man är kunnigare än allt o andra, bara för att man har en egen häst..? Jag vet tex att Jenny, som inte har en egen häst, är absolut lika kunnig som jag är som har egen häst, fast hon blir behandlad på ett annat sätt för det är liksom en prestige att "ha en egen häst", vilket gör att i andras öron låter det som att jag är "mer van" än Jenny. Men vetniva, det är inte så!
Visst, det är en bra erfarenhet att ha en egen o man lär sig massor, men man måste vara kunnig innan man skaffar oxå o då räknas man som lärling, även fast man kanske tom vet mer än en genomsnittlig hästägare..
 
Det jag försöker komma till är att man inte ska döma folk efter om dom har egen eller inte, thats not the point liksom.
Jag tycker att man kanske ska värdera meningen "jag har egen häst" lite mindre.. Avdramatisera det något. 
 
 
/Ida
 
 
 


Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback