Men va?

Seriöst.. Sen NÄR kan inte ridskoleryttare ha märkesutrustning?
Blir så trött på folk som kallar ridskoleryttare med märkesutrustning för snobbar, bortskämda, wanna-be's osv. Vad är det som gör att en ridskoleryttare inte kan ha en Kingsland tröja, eller ett par animo byxor? Jag kan säga att jag har en Kingsland tröja som jag köpte på rean, 50%. DEN tänker jag använda på ridskolan för den är precis som alla andra tröjor, och vem vet hur mycket jag betalade för den, eller om jag bryr mig om märket?
 
Vem vet om någon köpt ett par begagnade Animo byxor för 500:-, som ett par vanliga ridbyxor från hööks kostar? Man ska inte behöva gå runt med en skylt där det står, ''mina märkeskläder är begagnade'', eller? Är det verkligen priset på kläderna som spelar roll, det är så otroligt onödigt att jämföra ridskoleryttare med privatryttarre så grovt. Det enda som skiljer är att man lånar en annans häst, eller har skrivit sitt eget namn på ett papper till en ponny/häst. Om någon på min ridskola skulle komma i tillexempel Animo/Kingsland/HV Polo osv, så skulle jag bara tycka det var fett ballt. Tror inte det är så många som seriöst VÅGAR köpa märkeskläder bara för att man inte har egen häst, just för att man kanske får blickar och konstiga vibbar. Men so what, låt varandra vara och skriv inte romaner om att man INTE ska ha märkeskläder när man inte har egen häst & tävlar. Glädj er åt varandra istället för att klaga!
// En upprörd Jenny :-)
 
 

Postat av: Tuuli Elmgren

Sv; Vad kul! (:

2013-08-18 @ 16:10:52
URL: http://tuulielmgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback