Att vara i en roll

Läste Nellies inlägg om att gå in i roller och ställa sig i fack. Och jag tror faktiskt att det är väldigt mycket sån ''stil'' bland bloggar just nu, speciellt såna som står emellan att vara småbloggar och stora bloggar. Jag tror många småbloggar kör på det i början för att få en bra start och komma upp i fler läsare, nästan som att de tar någon annans sätt att skriva, men sen när dom kommit upp bland topplistorna så kan man inte spela en roll som man egentligen inte är längre, det skulle inte hålla i längden. Alltså det är en grej om man gör det i ett åsiktsinlägg för att provocera och man bara vill ha läsare som stannar för stunden, men om man bloggar aktivt i en roll så tror jag helt ärligt att läsarna skulle tröttna på det. Jag skulle aldrig aldrig aldrig kunna ställa mig i en grupp eller spela en roll som jag inte är, jag tycker det är så fel om man vill komma någon vart i bloggvärlden. Tror mer på att hålla en lagom låg profil och inte försöka vara som andra, det är klart man kan ha en förebild och ta inspiration - men inte kopiera stilen rakt av. Jag kan säga att jag stött på småbloggare som man verkligen märker på vem dom försökt skriva och vara som, det kan ju vara okej i lagom mängd men oftast går det över gränsen. 
Jag ska dock inte uttala mig för mycket eftersom jag inte driver någon stor blogg, men vad jag märkt så är det som ovan, och det är tråkigt. Speciellt när man ser hur osäkra vissa bloggare är och de verkar inte kunna hitta sin EGNA stil.
 
Ursäkta om inlägget blev lite luddigt, men ville bara att ni skulle få veta min syn på det här och om du vet om att du spelar en roll du inte är, så tänk till och se hur du kan utvecklas själv istället för att vara någon annan.
/Jenny
Jag och Angus i somras


Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback