Dagen

Idag har blev det uteritt. Åkte till stallet med en kompis och red ut i drygt 1,5 timme, frös som bara den men hade hur kul som helst.:) Rozzo var riktigt taggad och jag känner sån skillnad efter kiropraktorn! Däremot blir han jättenervös när jag tar in honom från hagen innan klockan 3 haha, då tror han direkt att vi ska dra iväg med släpet! Sådär så han står och spejar efter det på stallplanen.. Smart häst är han..;) 
Men vi travade och galoperade en del i djupsnö, då det bildats ställen där snön blivit tjocka vallar! Ganska långa sträckor så man kunde ligga och rulla på dom, härligt! Första snögaloppen i år! Smidde några planer om att bygga snöhinder nån dag och hoppa med ponnysarna och ta och tolka nån gång, dock inte med Rozzo haha, han skulle hoppa ur skinnet.. Men planer och idéer kom och jag känner mig taggad på att sätta igång vintern på riktigt nu, trots kylan! 
Känner att det är dags för lek och bus med R nu när han är så glad och underlaget ute är helt OK. Passar på liksom! 

Hoppas ni har också har vinterkul nu i kylan!


//Ida


Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback