Dagens ridpass

Red i ridhuset igår, ett ganska lugnt pass. Drog igenom allt som vi brukade göra när formen var lite högre fast i lagom takt med våran form just nu.. Kändes ganska bra dom första minutrarna när jag precis kortat upp tygeln och rappat på skritten, kändes som att han var väldigt lyhörd och låg inte på bettet så mycket, inte det där galna trycket vilket var skönt att han inte skapade.
 Red mycket på böjda spår där jag flyttade ut och in bak-framdelen på honom, dels för att mjuka upp och dels för att få honom jobba undan skänkeln. Tyckte att jag lyckades få fram "budskapet" till honom tillslut efter en dels tragglande, och när jag väl kände att han fattade vad som gällde kändes det väldigt bra! Känsla: 10/10..;)
Jobbade såklart på mina saker som måste förbättras också! Passade på att titta upp mer än vad jag brukar då det var mycket hästar i ridhuset vilket nästan tvingade upp blicken, + på den! Och mina händer, höga ska de va. Dom åkte faktiskt nästan upp av sig själva efter ett tag, var jag inte ens tvungen att kolla på nån gång under sista 20 minutrarna. Ett steg fram enligt mig, ett stort steg fram! Träningen ger resultat och med resultat kommer framgång. 

I stallet körde jag igenom alla stretchövningar på R och lät honom sträcka ut i stallgången. Tror verkligen att han uppskattar det faktiskt, han slappnar av och sluter ögonen när jag stretcher benen på honom, ser riktigt härligt ut faktiskt.. Lugn och avslappnad ponny det är Rozzo det!

måndag var inte så farligt, kändes allmänt bra och mycket gos hann vi med innan ridningen! (Bonus!)

~Min ögonsten~

//Ida


Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback