Gårdagens ridpass

Igår red jag ju som sagt London, och det gick verkligen jättebra!
Ida följde med och fotade lite, men hade även lektion för mig. Jobbade mycket med att höja mina händer och få London att känna sig bekväm i en högre form som dessutom blev korrekt mot slutet. Jag var helt bestämd om att det aldrig skulle funka (jag har en tendens att sänka händerna hela tiden), men han har nog faktiskt aldrig gått så bra som han gjorde igår. Övade även på galoppfattningarna, att jag inte skulle falla framåt och även INTE ta fram handen som jag lätt gör, vilket leder till ostadig form. Men som sagt, det gick superbra! En bom låg även framme så ena halvan av volten skulle jag öka på i galoppen, och andra köra mer samlad galopp och jag som ryttare skulle fixa till avståndet så L kom rätt på bommen. Det var en riktigt bra övning för oss och han kändes mer alert efter det. Sen behöver inte jag och London någon erfaren A-B-C tränare för att utvecklas, jag nöjer mig gott och väl med Ida/Elin, men sen kanske jag kommer vilja prova en utbildad tränare någon gång...
Tror Ida kommer skicka bilderna från igår ganska snart (hoppas jag hihi), och jag visar er dom direkt isåfall.

Ååh måste bara säga att på onsdag ska jag iväg och hämta upp några grejer, visar er då vad det är! 
//Jenny
 
 
Hahah, tokponnyn vid förra fotograferingen, läänge sen!


Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback