Gårdagens träning

Blandade känslor som sagt... Vet inte om jag ska sammanfatta det som att det var en bra träning eller mindre bra. Träffade gamla träningskompisar och red fram lite med dom. Då kändes det bra och första intrycket av R på plats var -lydig-. Kände igenom honom och drog lydnadsövningar samt mycket avbrott från galopp och fattningar. Kändes OK, inte helt perfekt men absolut inte dåligt! 
Lektionen var mycket repetition på det vi gjorde ganska länge sedan och repeterade och övade "bort" dom dåliga vanorna jag gått och dragit på mig. Just när jag gjorde exakt som Nina sa med sitsen, bara försvann min känsla för hur man rider R. Liksom poff borta. Blev smått förvånad då jag dom sekundrarna bara tappade takten och rytmen kändes det som.. Jag ska inte skriva att jag är född ryttare men jag tycker ändå oftast jag har rytmen i mig på nåt sätt, känner vad som är rätt och vad som är fel, men inte idag. Visade sig att jag i vänster varv lutar lite åt höger för att känna båda sittbenen.. Vet inte sjäjv hur man tar bort ett sådant beteende men fick några tips med övningar att göra hemma. 
Övningarna jag red på träningen med R var öppnor och slutor mest. Då för att se hur min sits är och hur jag med den påverkar Rozzos gång. En del var slutsatsen och nu är det jag som måste träna upp min svaga sida, inte R! Nu måste jag ta tag i något...!;) 
 
Först ska R åka och visiteras sen (om dom inte hittar nåt), ska vi träna vidare och försöka nå målen vi har inför 2014. 
 
Tänker inte grubbla mer över detta, nu får det vara lagom, är han fullständigt tiptop blir det träning och om inte blir det anpassade träningsveckor.:)
Vi får se!;)
 
 
//Ida


Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback