Rozzo 11/12-13

Tog ett tag, och ärenden på vägen hem dök upp, men nuså!
 
Håller på att lista ut photoshop litegrann då jag nu ska börja redigera bilderna jag tar och veckoplaneringar etc.:) Kommer bli toppen, har redan listat ut en del och fixat någorlunda ok redigeringar och några veckoplaneringar. Dock behövs dom slipas och bli lite snyggare enligt mig haha, ska fixa den perfekta veckomallen!!
 
Red Rozzo i ridhuset idag och jobbade först på övningarna för att få R att jobba med bakbenen och gick sedan över till lite högre form och låta honom acceptera det. Tog sin tid men det kändes väldigt bra på slutet.:) Han blebv riktigt häftig i formen men munnen var en annan sak. Rozzo har alltid löjlat sig med bettet när han är småstissig eller så men idag vart det annat. Först blev han stressad när en häst gick ut och dom började bygga hinder i ridhuset, (precis när jag skulle skritta ut)-så körde han lite små levader och protester om att inte vilja stå kvar och mitt i allt det fixar han tungan över bettet. Har hänt förr och jag tror faktiskt att han gör det i protest och "bara testar". Ska iallafall köra med rent Nova-bett imorron för att testa om han trivs bättre på det nu. Kan va så, så det är värt att testa.:) Har inte använt det på ett tag då han blev så stark och mycket att ha i händerna, bytte då till D-ringarna och har haft det till nu. Men nu testar vi och så får vi se om vi kanske kör på det på träningen på fredag också.
 
Novabett
 
 
 

Postat av: Elin

Tips är att kolla om pilen på D-ringsbettet är på vänster sida då det är utformat att passa som bäst då :) (det finns en pil på ena sidan av bettet i själva ringen som ska peka framåt och vara på vänster sida)

hoppas att Rozzomannen slutar upp med dumheterna xD
Kram

Svar: Jaa, den har vi på rätt sida! Tack för tipset ändå!
Kram
/Ida
ponnyryttarnaaaa.blogg.se

2013-12-12 @ 12:34:39

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback