Snön förstör

Just nu gör inte snön någon nytta som helst här, iallafall inte för oss hästmänniskor när det är plusgrader. Hade tänkt att rida ut på London en lite längre runda och kunna trava + galoppera då det var perfekt pudersnö igår, men självklart så blir det kramsnö till idag. Jag hann bara rida en kort runda i skogen innan han snubblar till och håller på att gå ner på knä, men som tur var hann jag slänga mig av. Han hade fått en hemsk stylta som jag behövde slå bort med stigbygeln, och den var inte lätt packad heller... Ledde hem honom resten av vägen och behövde stanna flera gånger för att slå bort styltor, som tur var verkade London förstå att jag inte gjorde det för att vara jobbig utan bara för att hjälpa honom. Ledde in honom i boxen direkt och borstade av honom ordentligt och länge, han stog och njöt verkligen!
Innan jag gick hem så fick han massa godis och pussar på mulen som vanligt, dock är han inte lika tjurig nu vilket är ett gott tecken. 
Imorgon har snön förhoppningsvis smält mer på ridvägarna så jag kan rida på lite mer, kanske trava i bästa fall. Han har vilat några dagar nu och det märktes verkligen haha, han var ''tyvärr'' pigg idag i skritten. Men imorgon kör vi lite roligt ponnybus om det går för snön!
 
Annars så gick ridningen igår (på ridskolan) helt okej. Hade Lucy, hon var jättefin i högervarvet men i vänster var hon stel och bråkade en del i galoppen, men det löste sig någolunda tillslut!
 
Nu ska jag skriva inlägg till imorgon och kanske något mer till ikväll, sen ska jag ta en dusch och efter det kolla på paradise hotel!
//Jenny

Postat av: Tuuli Elmgren

Han får snösulor och ordentliga broddar på torsdag! (:

Svar: Okej, toppen! :)
ponnyryttarnaaaa.blogg.se

2013-12-10 @ 19:11:42
URL: http://tuulielmgren.blogg.se/
Postat av: Josefin Pageryd- hästbloggen

sv; åh tack så mycket, glad jag blir :)

Er blogg är också superfin, gillar designen och alla läsvärda inlägg :) KRAM på er!

Svar: Åååh tack! Det värmer!
ponnyryttarnaaaa.blogg.se

2013-12-11 @ 00:32:09
URL: http://pageryd.se

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback