''Stel'' häst?

I början av ridpassen på London så brukar han vara ganska stel i båda varven, dvs han brukar vara svår att ställa, flytta ut bakdelen osv. Men för någon vecka sen provade jag att trava fram honom på helt långa tyglar, alltså inte så dom släpade i marken utan jag hade ju fortfarande kontroll, men han kunde röra sig fritt med hela huvudet och halsen. Jag kände att han verkligen hittade sin egna takt i traven och han verkade uppskatta det, han kan ju sträcka ut på huvudet ordentligt när jag släppte. När jag kortat upp honom efter några varv så är han otroligt mjuk och verkligen vill jobba, det är inte något bök med att ställa hit & dit, utan det funkar verkligen. Även att våga lätta på innerhanden är superbra, det är något jag använt på Lucy på senaste då hon brukar vara svår i galoppen. Värt att prova iallafall, trava fram på långa tyglar - och lätta på inner i speciellt galoppen!
 
 
 


Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback