Träning nr 1

Number one.. Jo, det kändes grymt
Satt upp för det första och bara förvånades totalt. Jag hade nästan glömt hur det var att rida, blev så förvånad då jag haft myyycket längre perioder av "noll" ridning och ändå känt mig van vid ridningen. Lustigt som bara den.. 
Men iallafall. Ridpasset var en riktig kick för mig. Rozzo kändes som dynamit och hade otroligt enkelt för allt! Han var så pigg och på att jag var tvungen att lägga ifrån mig spöet och liksom tagga ner situationen.. Haha, skruttis ville springa juu!;) Men skrittade lite och tog tag i det hela igen och då klickade vi så precis att jag nästintill red på rosa, fluffiga moln. Galoperade en del på senare delen av träningen och övade med koner på en otroligt bra övning. Jag red en väldigt samlad galopp på en liten volt och med hjälp av koner se EXAKT hur vägen jag gjorde och skulle rida var. Detta är en väldigt bra övning på R då det lätt blir så att han själv bestämmer väg och liksom inte låter mig bestämma exakt hur vi ska gå. Skulle gissa på att den allra minsta jag red på var 6-7 meter i diameter. Delade upp det så han fick stundvis galopera friare på större volt då det är en övning han blir trött av och behöver vila i. Och nu när vi påbörjat träningen är det väldigt viktigt med pauser!

Kändes så bra idag att jag kontaktade min tränare och bad om att få ta en lektion så snart som möjligt. Nu vill jag komma igång igen!!


//Ida

Postat av: nathalie

era hästar är otroligt fina! :) Läser er blogg varje dag! :D

Svar: Åå tack! Blir jätteglada!!
ponnyryttarnaaaa.blogg.se

2013-12-29 @ 17:08:07
URL: http://www.lomoh.blogg.se/

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback