Dagarna

Har nu suttit och tränat på att få Rozzo att gå lågt och fint, ena dagen går det bara SÄMST och andra helt perfekt! Blir galen på dessa svängar... Jag har satsat på träningen på den sista tiden, inför allsvenskan i dressyr... Taggar verkligen! På onsdag är det uttagning om vilka som ska få tävla i första tävlingen, bara HOPPAS att jag ens har en chans...:/
I fredags tolkade jag och Jennöö och red lektion med Amanda, Fay, jag och Rozzo för Nina, gick sådär..:/ Övade på att få ner honom i låg form och samtidigt rida "piruetter", öppnor och slutor. Svårare än vad det ser ut! Looovar! Ska väl fortsätta öva ett tag till... Behövs...;)
Lördagen red jag en stund i ridhus själv, satt där och visste verkligen inte vad jag skulle göra! Inget funkade, kändes det som! Alla har väl sådana dagar, eller? Bara jag?
Men på söndagen kände jag att jag och R skulle ta en paus, vilket betyder uteritt! Tog på mig tjockaste reflexjackan och biffigaste vinterstövlarna! Myyysigt! Det var lite mörkt så jag tog på mig pannlampan samtidigt. REDO, tänkte jag och satt upp. Skrittade i ca en 15 min, och började sedan att trava lite, Rozzo var JÄTTEMJUK och HELT UNDERBAR! Han hade den där exakta formen jag ville ha och hade riktigt stort och maffigt steg!:D Kunde sitta där hela natten! Jag galopperade t.o.m i den fina formen som han hade, nää, går inte att beskriva... Söndagen=awsome! Var och handlade heeestprylar i varenda hästaffär i hela Stockholm, men mina inköp var "begränsade"... Då det jag verkligen behövde kostade mer än jag hade råd med... Sadface... Men sånt ska man inte deppa över! Jag har en hjälm, väst, sadel och en häst! Det enda jag behöver!;) Sedan åkte jag till stallet och red... Mamma och jag var duktiga och städade vårat skåp som nu ser helt tomt ut gemfört med för en dag sedan... Behövdes verkligen...;)
Men nu börjar en ny hektisk vecka, LÄNGTAR till lovet... Tror att ni också gör det!;)

//Ida


Postat av: Emely Tuväng

Delta gärna i mina tävlingar, enkla tävlingsregler:
http://emssan.blogspot.se/search/label/P%C3%A5g%C3%A5ende%20t%C3%A4vlingar

VECKANS BLOGG:
http://emssan.blogspot.se/2013/02/vinnaren-av-veckans-blogg-vecka-8-tavla.html

Om du inte gillar såna här kommentarer, så ber jag om ursäkt!!

Ha det bra! /Em

2013-02-17 @ 22:23:38
URL: http://www.emssan.blogspot.com

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback