En BRA blogg enligt mig

Tänkte ge er några tips på hur man får en bra och intressant blogg, försöker själv gå efter dom så mycket som möjligt men det funkar ju inte för alla om man inte har tillgång till dator varje dag tillexempel. Men iallafall, kan väl vara kul att läsa! :)
 
♦ Designen - Detta är det absolut första jag kollar på när jag går in på en blogg. Har du en tråkig gratisdesign från blogg.se så bör du byta, jag vet flera som gör gratis och som är riktigt duktiga. En fin blogg är alltid roligare att läsa!
 
♦ Info i menyn - Detta är det andra jag letar efter, antingen en länk till info om dig själv & det bloggen handlar om eller bara en kort text om dig. Då blir det genast intressantare att läsa din blogg!
 
♦ Skriv på ett moget & rättstavat sätt - Om jag börjar läsa ett inlägg där vartannat ord är felstavat och du använder smilisar efter varje mening så blir det bara rörigt. Fråga hellre en gång extra än en gång för lite när det gäller stavningen.
 
♦ Uppdateringen - Detta är väldigt viktigt om du vill ha många läsare. En bra blogg ska ha bra uppdatering. Sätt dig gärna och skriv en massa tidsinställda inlägg på kvällen så behöver du inte oroa dig för att uppdateringen ska vara dålig. Tänk bara på att variera inläggen då, det kan lätt bli tillexempel outfit på outfit, på outfit. 
 
♦ Hitta något vettigt att skriva om Blanda inte din blogg med en skvallerblogg, utan har du en skvallerblogg (tillexempel) så har du en skvallerblogg och skriver inte om din vardag då & då. Har du en hästblogg så kan ett tips vara att ändå blanda in din vardag med tillexempel vänner i den. Blir roligare så!
 
♦ Bilder i inläggen - Inläggen blir alltid roligare att läsa om du blandar in en bild, måste inte höra till inlägget, men ha inte tomma inlägg utan bilder. Om du skriver ett långt inlägg (deepshit etc) så sätt in en bild i mitten av inlägget så orkar man läsa hela. 
 
♦ Köpt något nytt? - Själv tycker jag det är sjukt kul att sitta och kolla på ''New In'' inlägg, eller sånt som du visar att ''det här vill jag ha. '' Alltid kul! :)
 
// Jenny

Postat av: Noomie Sundell

Bra tips/punkter. Håller med dig till fullo. (:

2013-02-13 @ 20:00:27
URL: http://lexx.blogg.se
Postat av: Noomie Sundell

Tack :D

2013-02-14 @ 10:08:49
URL: http://lexx.blogg.se

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback