Grenar jag vill prova på

Har suttit och kollat på videor på alla möjliga grenar eller typ som mer seriösa ''lekar'' till häst. 
Här är några av de jag skulle vilja testa, kanske med Xento? :)
 
- Hubertusjakt: Åh verkar vara så sjukt kul... Galoppera långa sträckor och hoppa över typ allt man hittar. Skulle vara sjukt kul att prova någon gång!
 
- Ponnygalopp: Xento är otroligt snabb när han vill, han är faktiskt snabbare än en del D-ponnys som jag har tyckt är riktigt snabba. Tror han skulle vara grym på det och jag älskar ju fart så det kanske skulle passa oss ;)
 
- Ponnytrav: Ska se om jag kan åka iväg någonstans i sommar eller iallafall när snön har smält och det är plusgrader. Har för mig att X har tävlat i det förut. På tillexempel uteritter när han har en bra dag så kan ha få till värsta ''svisch'' steget och då går det fort!
 
- Distans: Långa sträckor på kort tid = mycket fart. Haha, jag och fart alltså ;) När underlaget är bättre så ska jag konditionsträna X genom att trava slingan & då kommer jag antagligen ha jockeyläder så även jag tränar min balans. Ungefär som distans blir det ju! :)
 
// Jenny
 

Postat av: Fanny Jaensson

sv: Beror på vilken shettis man talar om, de större brukar kunna ta upp till 70 kg. Sedan brukar ju det liggga på 40-50 kg annars som sagt, men eftersom jag vägar under 50 så är det lugnt :)

2013-02-15 @ 22:49:14
URL: http://hovskrape.blogg.se

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback