Hur man använder ridningen på fel sätt...

Jag har sett så många kommentarer och diskussioner om att inom ridningen så måste man ha dyr & den senaste utrustningen. Men jag tycker det är så fel! Det är klart, utrustningen måste ju vara godkänd - men det är av säkerhetsskäl. Men tillexempel i dressyren, där måste man ju ha vita ridbyxor och inga dekaler etc på dom. Men lixom, varför egentligen? Tänk om ridningen skulle vara en helt fri sport, man fick klä sig i vilka ridkläder man ville, bara de var '''säkra'' så man inte skadar sig. 
Jag vet väldigt många som inte har de senaste ridbyxorna, eller de kanske har en sån där ''första ridväst'' som många kallar det, men dom kan vara riktigt duktiga på att rida ändå. 
 
Ville mest att ni skulle förstå hur jag ser på detta och hur fel jag tycker det är att det finns så mycket regler på hur man ska klä sig, förstår ni hur fjantigt det låter egentligen? Ridningen borde vara en FRI sport! 
Och att man bara får tävla B-ponny tills man är 13 i hoppning, det är också en sån där sak som är orättvis. Jag kommer inte kunna tävla med Xento i hoppning lokalt någon gång, 'drömmen' förstörd. Så länge ekipaget är proposineligt och ryttaren inte är för tung eller så lång så balansen förstör ridningen så borde man faktiskt få vara hur gammal man vill. 
 
Förutom detta tycker jag ridningen är en otroligt grym och mogen sport där man måste vara tuff och modig för att våga satsa. Hatten av för ryttare! :)
 

/Jenny
 


Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback