Kramp i magen

Åh shit vad kul jag haft idag, har seriöst garvat så mycket så jag har ont i magen. 
Åkte till stallet direkt efter skolan och kollade underlaget på ridbanan, skottade lite och det blev faktiskt helt okej. Byggde även upp små hinder på kanske 30-40 cm av snö som vi hoppade senare. 
Redan när jag gick in med Xento från hagen så kände jag att han var sjukt pigg och att han hade en bra dag, även fast det var så dåligt väder. Bytte sen till hans sjukt snygga gröna schabrak som sticker ut i mängden, kan ju säga att varje gång jag har ridit ut i det så har folk kommenterat att han är jättesöt i det, hihi ;)
 
Sen när vi hade skrittat fram så galopperade vi några varv och filmade varandra, får se om Ida lägger upp någon video på mig & Xento och om jag ska ladda upp på dom. Hoppade sen några av snöhindrerna, Xento tyckte det var lite konstigt att inte få springa rakt igenom som han brukar göra ute, men efter ett tag förstog han att man skulle hoppa över dom. Grävde sen fram några sockerbitar från förrådet som var helt igensnöat, tog ca 20 minuter men det var det värt. Ställde dom rätt upp vilket blev kanske 50 cm och hoppade det några gånger och försökte få X att inte ha bråttom över hindret då han gärna börjar svänga mitt över, vilket är bra på träning men om han skulle landa snett i snö så går det ju inte bra & han kan skada sig. Men han lyssnade väldigt bra tills han började bli trött, men då gav vi oss när det gick okej. Är både nöjd & inte nöjd med dagens ridpass då han inte lyssnade på skänkeln speciell bra, men han hade världens fart och driv mot hindrerna. Han typ sögs mot dom, kul! :)
 
När vi var klara i stallet kom pappa och hämtade oss, så Ida följde med oss hem & åt tacos. Ända tills för typ en kvart sen så har vi bara suttit och garvat och fixat med bloggen, haft sjukt kul hela dagen och känner att skolan rullar på bra nu också. 
 
// Jenny
 
 
sjukt söta shettisar som jag & Ida gick förbi på väg till stallet. Den vänstra, skäcken, red jag och Emma H ibland för några år sen. Sjukt mysig liten ponny! 
 
 


Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback