Lektionen igår

Hann inte gå in på datorn och skriva om lektionen igår, så vi tar det nu! :)
 
Trodde ju att vi skulle ha hoppning och att jag skulle ha Lucy, var sjukt taggad på det så jag kunde rätta till felen som var förra gången jag hoppade henne. Men när jag kom till stallet så såg jag att jag skulle ha Twist, en D-ponny som verkade vara väldigt ''kraftig'' och stark att rida. Och så var det också ;)
När vi hade skrittat fram och arbetat dom på volter i trav så kände jag hur sjukt stark hon var för mig, som har ridit Lucy för Malin och dom kraven, Lucy är lätt att få ner på tygeln och ställa, men gör fortfarande inget gratis. 
 
Iallafall, sen började vi jobba dom på små volter och att få dom runda & mjuka, kunde knappt få ner henne på tygeln. Dock tycker jag det är ungefär som en grund i min ridning att hästen ska gå att ställa och få ner på tygeln så jag kan arbeta hästen mer. Men hon var så stark i halsen så det gick inte så bra. I söndags red jag ju även Xento som inte har så stort steg och sen kom jag till en maxad D-ponny som hade sjukt stort steg, speciellt i galoppen så det kändes lite annorlunda ;)
I slutet när vi travade av hästarna så fick jag ner henne på tygeln och hon trampade på fint! :) Jag är iallafall ganska nöjd, nästa vecka är det hoppning på henne så jag ska se om någon kan följa med och filma då. Ni får 2 bilder på henne tills dess!
 
// Jenny
 
IMG_8733 (Kopia)IMG_8747 (Kopia)
 
 

Postat av: Fanny

Kul att det kändes bra på slutet! Fin häst :)

Svar: Tack!
ponnyryttarnaaaa.blogg.se

2013-02-05 @ 20:02:12
URL: http://fawila.blogg.se

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback