Min och Xentos utveckling

Efter dressyrtävlingen jag deltog i med Xento (utklädnad) i oktober/november så tycker jag vi har gjort stora framsteg tillsammans. På dressyrtävlingen och innan så gick han i en låg och väldigt tung form, fick nästan kramp i armarna pga att jag behövde hålla upp huvudet på honom. Men nu har han fått en mycket högre och lättare form, och Xento är inte en sån ponny som gör något gratis. På provridningen i somras så kunde jag knappt ställa honom, det gick inte alls bra i början heller. Första gången jag fick ner honom på tygeln och kunde göra ordentlig skänkelvikning på honom var ca 2 månader innan tävlingen vi var med i. Rätt otroligt egentligen, min duktiga kille!
 
Här är en suddig bild på mig och Xento från tävlingen. Ni ser ju på hans hals hur mycket han behövde anstränga den...
 
 
Och här är vi nu. En mycket högre och stadigare form, dessutom behöver han inte anstränga halsen lika mycket alls. Vänster är också hans enklare varv, & båda bilderna är från det varvet. 
 
/ Jenny

Postat av: Emma

Sv. Aah snart :) <3

2013-02-03 @ 10:14:17
URL: http://www.emmasvardagsliv.blogg.se
Postat av: EMMAS!

fina bilder:D

Svar: Tack så mycket! :)
ponnyryttarnaaaa.blogg.se

2013-02-03 @ 10:31:13
URL: http://eemma.se/

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback