Om Xento

Xento är en B-ponnyvallack som är ett gotlandsruss på 13 år. Han är oftast pigg och framåt, men kan även vara seg och trött om han har sina dåliga dagar. Xento är mer en dressyrponny men har stor kapacitet inom hoppningen också då han tycker det är superkul och han är snabb och väldigt vändbar. Xento står i Stora Hagbystallet, samma stall som Rozzo.
Jag och Xento har lärt känna varandra väldigt mycket på sista tiden, han har börjat lita mer på mig och i ridningen så har vi utvecklats otroligt mycket - men har fortfarande sjukt mycket kvar att ge!
Hittils har jag (Jenny) och Xento varit ute på en dressyrtävling och träningar i både hoppning och dressyr. Jag har varit medryttare på Xento sen slutet av sommaren 2012, och hoppas på en lång tid framöver! Har ni några frågor om Xento så är det bara att kommentera! 
 
Varje gång jag kommer till stallet och är med Xento så blir jag så sjukt glad, för han är alltid positiv och kan få alla att le. Han är riktigt charmig och omtyckt av alla! Han är en superponny helt enkelt!
 
 
 
 
 
 
 


Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback