Dagens ritt

Hmm.. Var börjar jag?
Amen kör hela..

Hämtar R i hagen på morgonen, tycker han ser trött ut. Blöt o eländig oxå, smutsig. Aja, mys o pysseldag idag då, tänkte jag...
Gör iordning honom med dom andra o deras hästar inför uteritt. Min häst SOVER. Får väcka honom när bettet ska in i munnen, haha, gubben..<3
Sitter upp o släpar oss iväg. Rozzo o jag går näst först efter den pigga hästen med Amanda på, jag börjar ana att det kommer gå en aning fort.
Kortar tyglarna, försöker få honom i en rund, mjuk enkel form.. Går bra de första 300 metrarna, sen trav. Trollis (hästen före) sätter iväg med en snabb bestämd trav o Rozzo pinnar på efter, SEN. När vi ska sakta av är Trollis längre fram, vilket triggar R något otroligt när jag försöker bromsa, börjar R med sina konster.. Hahaah
Vad som händer när R blir triggad, är oftast att han vill uppåt! Blir oftast takt eller "passage" o nån gång ibland studsar han upp på bakbenen, jag tycker faktiskt det är väldigt kul att han har lite motor..;))
Plötsligt står han på stället o galoperar?! #thatwtfmoment HAHHAHAHHA, måste sett sjuuukt roligt ut
Sen när vi är påväg hem, använde vi hans "energi uppåt" genom att öva passage o kiiind of "piaff" på en sandväg! Haha, kändes grymt coolt.. Min älskling, så glad hihi!

O observera att det öste ner regn precis när vi var ute oxå. #hårdingarärvadviär

/Ida



Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback