Fagersta RyttarKlubb

Joo juste tävlingen...

Idag var det en sån där tävling där man åker iväg o testar nåt nytt... Jag liksom ville se vad som hände om jag gjorde "så" o vad som händer om jag gör "såhär"... Skaffa erfarenheter. Så vet jag till nästa tävling liksom!
Hade det här problema med mina händer... Dom är ju rent ut sagt... Jaa, förjävliga. Sitter hela tiden o ställer, ställer, böjer, fixar, håller på, o tar nya tag på tygeln... Såå, det var liksom sagt att jag skulle rida så stilla, o högt med handen jag kunde hela dagen. 2 klasser. La 1+La p1.

Som vanligt var La 1 före La p1. På framridningen kändes allt väldigt bra faktiskt.:) Böjde honom lite i båda varven o testade att höja händerna. Det var svårt. Ärligt talat. Det var riktigt svårt. Jag har övat sååå länge på mina händer o fortfarande är det svårt. Aa fatta villa problem asså!;) omöjlig jag är... Men R var som vanligt snäll o lydig, lite svår att få på tygeln i skritten (som vanligt) men det kom när han fick mer drivning! Man får ju alltid jobba hästen. Oavsett.
Red programmet, kändes riktigt bra! Händerna i luften o flyt genom det hela! Hade aldrig kunnat drömma om mer när jag skaffade honom, sån fajt det varit genom allt... Men all träning lönar sig.:)

Kom på förstplacering på 73 %. Riktigt nöjd med den. Ärovarvet gick lite segt, men bättre det än att han skenar runt:)
Sedan fick han stå i transporten ca 2 timmar till nästa klass började.. (Hade en lite senare starttid)

Red fram, hade inte ALLS samma känsla som innan, kände lite som att jag hade tappat honom.. Ingen kul känsla.. Mina händer bara föll ju ner oxå när jag kände att han behövde jobbas... Men i själva verket behövde han bara drivning.. Dumt av mig, mitt fel. Nästa gång spikar vi dä !!! Tagga

Där blev det en andraplacering på 65%. Var inte nöjd med ritten.. Verkligen inte.. Men vi fick bra "betalt" ändå...:) Varför sura...? Spelar ingen roll om man får placering egentligen. Huvudsaken är att känslan o sammanspelet mellan ryttare o häst funkar bra. Då kommer man långt.

Ledsen att det blev sååå långt.. Har inga bilder på mobilen heller, bara på kameran, kan lägga upp dom imorron kanske?;) +filmerna! Men det löser sig imorron. Nu ska jag sova o ladda...
Nej vänta!
Imorron blir det inget stall.. Rozzo vilar o vi har redan fixat maten o dä med hjälp av en kompis mamma.. Verkligen snällt gjort att ställa upp o mocka!<3 Sååååååå stort tack, där!

Pappa fick huvudrollen i bilden, verkligen älskar den! Alla är så glada<3

/Ida



Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback