Inför Gripen

Tänkte gör ett inlägg igår om vad vi köpte till gripen o sånt, men hann inte det dåå...
Tänkte göra det nu men jag har inte bilder på det som vi lämnade i stallet...:/

Men vi kör på ändå! (Skriver på mobilen, så bilderna ligger inte i ordning..)

Jag hade skrivit lista över det som behövdes köpas o på den stod det högst upp:

"Vita ridbyxor". Joo, jag har ett par som inte funkar längre.. Dom som sett dom vet nog vad jag menar...;) Uttöjda, illasittande, missfärgade o fläckiga.. Aa, tänkte att det vore bra att ha iaf 2 par ridbyxor oxå när meetinget varar 3 dagar, då vi inte har nån speciell tillgång till tvättmaskin..
Iaf! Köpte 2 par nya på horze som satt riktigt bra o var suuuupersköna!


Glansburk.
Det är så att jag hittat den absolut BÄSTA smörjsakeb EVER. DEB gör så att allt ser nästinpå lackat ut! Bah älskar den!!! Köpte en sån..;)) var liksom tvungen..

2 pikéer
Bra att ha ombyte mellan klasserna

Tunna ridstrumpor

2 tävlings"skjortor"
Bara för att min enda är lite överdrivet liten vid det här laget... Haha, helt galet hur mycket jag älskar min gamla men måste nog byta nu...

Tävlingsskåp!
Jag dog lite halvt när vi köpte det! Så nöööjd.. Så har jag en plats o stänga in sadeln, tränset o allt annat på... Kommer bli så skönt att kunna låsa in det

Vita handskar
Asså jaa, det var väldigt nödvändigt. Skulle kunnat lägga ut bild på dom jag använt dom senaste åren.. Såååå fula men ändå rätt då sköna.. Nej, men hål överallt, inte vita längre o så små att spännet inte går att stänga! O ändå älskar jag dom.. Kanske för att det var dom jag använde första gången jag "tävlade".. Minnen

Brosch
Har aldrig använt, börjar nog nu, tänkte jag..;)

Regnställ
Sånt man egentligen ALLTID ska ha med sig på tävling. Helt plötsligt är framridningen utomhus o det spöregnar. Så sjukt användbart. Big like. Så värt att köpa, finns överallt

"Hårgele"
Inte riktigt, till för hästar liksom. Väääldigt bra att ha på R, då hans man är så himla fjunig o okontrollerbar.. Blev inte bättre utav att mamma råkade klippa av det lite oxå när hon skulle "klippa" bort en snodd. Stod RAKT upp i typ en månad, hahahaha, syns faktiskt på en del foton XD

Nummerlappar
Bara för att jag är sämst på att hålla reda på sånna o tar jämnt sönder dom, köpte vi 2. Hehehehe, det blir braa.. En på tränset o sen när jag rider sätter vi en annan på schabraket. Awsome, så slipper vi bli diskade 4 gånger, smart va?

Vita lindor.
Asså jag är inte helt nöjd över det.. Vill egentligen ha vita strykkappor MEN DET HAR DOM JU INGA!!:||| aja, till nästa gång kanske..
Köpte 4 till så att jag inte behöver ha samma hela helgen

Det var allt jag kommer på just nu!

/Iduul



Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback