Tokponny!

Idag när jag tog in Xento från hagen så var han typ allt förutom brun. Grå, blå, svart... Shiiiet, han hade rullat sig i blötlera och det var ju över hela kroppen förstås!
Stog och borstade honom i över en timme med mer än 10 olika borstar, var heelt galet vad det dammade ;) 
När han äntligen var någolunda ren så sadlade jag honom, och satte på nya drömtränset, han går så himla bra på det och han verkar tycka om det också!
 
Hade tänkt att rida på banan i ca 30 minuter, men det hellregnade i täby imorse så det var vattenpölar & slaskigt överallt. Red ut till en liten äng med helt perfekt underlag istället och jobbade honom i trav och galopp. Racade även lite där, ååh bästa ponnyn skötte sig exemplariskt! ;)
Duschade av honom sen, han brukar gå runt och nästan vägra, men idag tyckte han faktiskt att det var skönt!
Betade honom ett tag & borstade honom medans efteråt. 
 
Just nu sitter jag och äter middag framför datorn, i sängen. Badass som jag är, får passa på när mams & papi inte är hemma juu! Ska snart göra en läxa, sen är jag fri hela kvällen och ska bara sega. Soft helg, ohyes!
 

 
2 mysiga bilder från idag!
 


Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback