Tokponny

Ursäkta för så dålig uppdatering för min del... Igår var det ju hoppträning men det ska vi inte prata om, haha ;)

Idag skrittade jag & Ida fram ute en kortis, bara en liten slinga i skogen. Sen lämnade Ida rozzo i boxen och hon hade som en lektion för mig. Gick faktiskt väldigt bra då vi kom på hur vi för x mjuk i båda varven. Något alla borde prova, speciellt er med hästar som har extra svårt för ett varv. Vi gjorde så att Ida stod nedanför och höll ner innertygeln så x böjde halsen ganska mycket åt vänster, sen gjorde vi samma sak åt vänster. Xento blev riktigt mjuk i båda varven efter det och det är som stretching. Kommer fortsätta använda mig av det om han känns stel.

Hur konstigt det än låter för att vara jag, så känns det som att dressyr är roligare än hoppning just nu. X är otroligt duktig i hoppning, men ännu bättre i dressyren när han väl vill, för han kan.

Haha, han blev liiiiiite irriterad idag när jag krävde en del av honom, så han stegrade sig och sparkade sedan på en grep där det var skit i så allt bara flög, shit vad jag garvade x} & det är väl ingen annan som förstår min & Idas humor, herreguuuud!

/ jenny



Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback