Viktigt att ha en förebild?

Något jag tänker och har tänkt på ganska länge nu är om det är viktigt att ha en förebild. Yngre, äldre, lika gammal - you name it. En förebild är en förebild. Jag tror det är otroligt viktigt att ha en, eller flera. Min förebild är Nellie Berntsson, hon är ett år yngre än mig, men i mina ögon är hon som en mycket äldre tjej som är otroligt mogen för sin ålder. Jag tar åt mig av Nellies tips och råd för att hon är klok, det kan ju vara allt från killar (hehe) till ridningen om hur man lyckas även fast man inte har en egen ponny eller liknande. Men det kan ju vara allt från en kompis till världens kändaste sångare som är ens förebild. För mig skulle det inte spela någon roll om det var min bästa vän som var min förebild, så länge man känner sig säker med den personen eller tycker ganska lika om hur han/hon tänker.
 
Har du någon förebild? Namn, ålder, kön, intresse? Är nyfiken! :) 
 
/ J


Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback