Jag förstår inte hur man kan, vågar, klarar av...

Kan väl börja med att säga att jag är en sån person som väldigt LÄTT blir sårad av elaka kommentarer. Jag är en känslig person och det kan jag iallafall stå för.
 
Jag har en bild på instagram, den som är nedanför. Jag har hoppläder. Jag är på väg mot ett hinder, därav den något framåtlutade sitsen. Xento är B-ponny. Jag HAR långa ben, jag har en spegel och kan se det. 
Men, helt från ingenstans får jag kommentarer som ''leta upp större häst för fan'' - ''du rider as dåligt'' - ''börja tömköra, rid inte den där ponnyn'' - ''jag har större erfarenhet än dig''.
Alltså.. Fattar ni grejen eller? För det gör INTE jag. Jag tar åt mig så jvla mycket så jag blir ledsen, på riktigt. Att få höra från någon som aldrig har sett mig rida i verkligheten, utan genom bara en bild skär så sjukt mycket i hjärtat på mig. Asså jag VET att jag har långa ben, jag är inte blind. Men att vikten inte ens spelar någon roll, vad f*n är det för påhitt? Skulle jag vara 167 cm och väga 100kg skulle jag inte kunna rida honom. Då skulle han lixom gå av på mitten. Jag BLIR ledsen när jag ser dessa kommentarer. Asså nästan gråtfärdig, för jag vet själv att jag inte kan stå emot sånt där, alltså inte bara glömma det. X är b, jag är 13 och kommer inte kunna tävla så länge till. Men tävlingar är inte det som jag sköter honom för, han får mig att må perfekt när jag är där. Även om jag har för långa ben, vilket jag inte har än för han behöver en ryttare som kan komma åt honom på rätt sätt med skänklarna, så so what lixom? Jag har balans, kontroll och det skadar honom inte.
 
Instagram är en alldeles för öppen sida. För bara några veckor sen var allt trevligt, men nu kan man inte ens ha en egen åsikt utan att bli påhoppad. Det är ju mest synd om de patetiska människorna som måste sitta och trycka ner andra, dom kan ju tänka sig själva hur det skulle vara om någon satt och kommenterade deras bilder med sånt. Dom skulle inte bli så glada. Skulle jag bara blocka dom som beter sig som svin, rent ut sagt, då skulle de få precis som dom ville, att jag visade helt öppet att - jag är svag jag tål inte sånt. Istället kanske jag snäser tillbaka, och får ännu en idiotisk kommentar om hur jvla omogen och ful jag är. Okej, men sen. Vart leder det? Ingenstans, när jag har sagt vad jag tycker jag borde få säga så kan jag blocka. Fine, mitt ord är sagt. Men fyfan, hur kan man ens. Jag skulle aldrig i hela mitt liv kunna kommentera på någons bild, någon jag inte ens vet namnet på, att den personen rider as dåligt eller är så ful så man knappt kan se personen. 
 
Nätmobbning är vad det är, det är PRECIS det de är. ''Människan är god, men människorna är onda''.
 


Postat av: Jonna Pettersson

<3

2013-05-07 @ 21:22:31
URL: http://munsborodarragh.blogg.se
Postat av: Tuuli Elmgren

http://londonryttaren.se/2013/may/skriver-av-mig.html#comment

Skriv på Facebook om du vill snacka! <3

2013-05-07 @ 21:23:59
URL: http://tuulielmgren.blogg.se/
Postat av: Tova

Jag får höra att jag är för stor för D-ponny och bör gå över till storhäst. Då är jag ändå bara 161cm lång och väger knappt 50kg. Det är skitsnack att jag behöver rida storhäst, det gör jag bäst fan jag vill. Förövrigt brukar jag rida två russ som min kompis äger. De är inte stora de inte, visst att jag är lite lång men det skadar inte då de orkar bära upp mig utan problem. Du är definitivt inte för lång, sålänge du kan rida hästen balanserat tar dne ingen skada av att man är lite för lång, eller lite tyngre. Din ponny liknar ett russ, den är i vilket fall som helst kompakt byggd så dne klarar dig utan bekymmer.

2013-05-07 @ 21:26:30
URL: http://kazince.blogg.se
Postat av: Melina Reit

Jag har inte följt din blogg jätte mycket men jag håller med dej!
Och på den bilden där så ser det ju faktiskt bra ut! mycket bättre än mej! :)
Tycker inte du borde få sånna kommentarer. Du har prefekt långa ben och du skrev ju att han behövde en ryttare med det. Så alltså är du perfekt för honom!
Tycker inte att du ska vara ledsen även om du tar åt dej som du skrev. Jag tycker ni är jätte fina <3

2013-05-07 @ 21:32:07
URL: http://nattstad.se/melinareit
Postat av: Elvira

Hej!
Jag tycker du har sitsen som en ängel och X är perfekt för dig. Ta absolut inte åt dig, jag vet hur det är, men lova ta inte åt dig! Nu är perfekta för varann!

2013-05-08 @ 07:40:44
URL: http://ryttare.horseworld.se

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback