Varför kan det inte bara bli ett stopp på detta?

Som ni vet... Jag har långa ben och rider en B-ponny vid namnet Xento. Jag älskar honom över allt annat, allt. Inget kan ersätta honom, för jag har öppnat mitt hjärta så pass mycket för honom & han för mig.
Jag får ofta höra om hur lång jag är på honom, att hästen tippar fram för jag är så tung. Ja, denna ramsa har ni ju hört förut.. Men nu börjar det komma från vuxna också, fast dom smyger lixom fram med det. Det tycker jag nästan är ännu värre, för dom tror inte att jag förstår. Men vet ni? Jag fattar precis vad ni menar. Jag har sett mig i spegeln så pass många gånger att jag ser hur långa ben jag har. Men vad vet NI om xento? Ska han gå ens OKEJ så kan han inte ha någon med ben som går till slutet av schabraket. Han behöver någon som kan flytta honom undan skänkeln och komma åt honom på rätt sätt. Sen har jag också lite svårt med träningar på xento, för man behöver ha ridit honom för att förstå hur man ska fixa till det som gått snett. Min syster har tränat mig & xento typ... 2-3 gånger. Sist behövde hon hoppa upp på honom i några minuter för att känna av honom, och efter det kunde hon hjälpa mig betydligt bättre. Samma sak med Ida, hon har hoppat upp på Xento några gånger när han har varit så envis & det, så hon kan förstå VARFÖR det inte funkar. Så det är inte bara att sitta upp och förvänta sig att han ska fixa allt åt dig. Tvärtom!
 
Sen det här eviga tjatet om instagramkommentarer. Tar Nellie (min förebild) som ett exempel. Idag hade hon en ganska u-ringad tröja på sig, och som vanligt lägger hon upp outfitbilder som typ alla älskar, right ;)
Men direkt, så får hon kommentarer som ''pusha brösten lite mer va'' - ''sluta trycka upp brösten nellie, vi vet att dom existerar''. Jag tycker det är så sjuukt. Ja, det är bara kommentarer. Men om jag då går in och kollar på deras bilder på ig så ser jag att dom har lika u-ringade tröjor, men som dom dragit ner så man ser hela bh:n och halva brösten. Som om att det inte är att söka uppmärksamhet? Det är ju precis som att snacka emot sig själv, bara för att KANSKE få lite status, och att andra ska hänga på. Denna stilen, är den värsta jag vet. När det kliar i andras fingrar, så dom bara MÅSTE sitta och skriva elaka kommentarer. Ryck upp er istället, se det positiva med personen ni just skrev en elak kommentar till, och lyft fram personen istället. Jag lovar er att ni kommer må så mycket bättre av det!
 

Postat av: Anonym

ta inte åt dig jenny :/

2013-05-29 @ 20:35:06
Postat av: Ida

Jätte bra skrivet Jenny, ingen ska få trycka ner någon! Särskilt inte vuxna... #skickavidarenätkärlek
Kram

2013-05-29 @ 20:49:29
URL: http://idawoxlin.horseworld.se
Postat av: Hanna

Sv: Vallatorpsskolan varför undra du? :)

2013-05-29 @ 21:24:03
URL: http://hannawesterlind.horseworld.se
Postat av: Helene

Hej
Jag blir gråtfärdig när jag läser att du får elaka komentarer om du skulle vara för stor för Xento. Jag lovar jag ser en glad o samarbetsvillig ponny som är ett med sin ryttare när du rider. Jag ser en ponny som njuter av den fina vård du ger honom, en tjej som aldrig gör fel med hans foder, aldrig glömmer fylla hans vatten. En välskött glad ponny ser jag i Xento när du är hos honom.
Vi har haft medryttare som fått sluta, pga de inte klarat honom, han verkar inte glad med, de vill vi inte ha, vi vill ha en en glad tjej som älskar honom o ger honom den kärlek han så väl är värd. Han gillar inte när småungar rider omkring på honom, eller sköter om honom, han är obekväm då.
Precis som du skriver gillar Xento att jobba, då krävs det en duktig lite längre ryttare, som är lätt som en fjäder dessutom.
Emma har fått höra detta hon med, hon är ju inte lika tunn som du Jenny, men lite kortare, nu är hon vuxen o bryr sig inte,nu är hon stolt att hon inte svikit sin bästa vän, men vad många tårar hon fällt i din ålder. Man har väl rätt att rida den häst man vill så länge den mår bra, jobbar rätt gör han ju dessutom när du rider, det är mer skonsamt för ryggen än om den går fel o inte arbetar med sin rygg.

2013-05-30 @ 19:59:48
Postat av: Yucan

Ta inte åt dig!

2013-08-13 @ 21:06:53

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback