Han är grym

Red ett helt underbart pass på London idag, skrittade fram ute och han blev väldigt pigg av det. Hade även hoppsadeln som jag kan sitta mer stilla i (antagligen för jag är van vid allround). När jag kom till paddocken så red jag på halvlånga tyglar i skritten och han sökte sig neråt. Berömde honom och öronen stack framåt hela tiden!
Travade sen några varv på volten på helt långa tyglar så han fick komma igång i traven mer fritt och det funkade riktigt bra på honom! När jag hade travat fram honom ordentligt i båda varven så kortade jag upp tyglarna, tränade lite skänkelvikningar och ställde honom åt båda hållen. I galoppen gick han helt perfekt, precis så som jag "vill ha" honom. Hoppade av och ledde honom som avskrittning sen, och när han kom in till boxen igen så fick han massa kramar och godis. Idag var verkligen ett sånt där pass då allt funkade och det kändes så himla bra!

Försökte fota honom efteråt men han ville inte riktigt stå still...
//Jenny





Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback