Idag & igår

Idag får Rozzo massage av en tjej i stallet. Så det blir ingen ridning idag, vila. Han har tid hos henne halv 7 så blir stallet lite senare, mamma skjutsar. 

Igår (som sagt) åkte jag med Rozzo och pappa och hämtade ut sadeln! 
Blev hämtad från skolan vid 12 och drog direkt till stallet med en macka i handen haha
 Känslan att vara i stallet på "skoltid" kändes ju lite busigt...;) Iallafall, fixade allt i stallet och packade alla sadlar, R och mina grejer på typ 30 minuter, riktigt snabb var jag men fick lite hjälp av pappa såklart. Bilresan tog kanske 40 minuter högst så vi var i bra tid när vi kom dit till Nåntuna. Fick bra hjälp av både utprovare och min tränare och allt kändes väldigt bra och lätt! 
Skrittade en stund med R runt bara så han fick känna alla dofter och tagga ner, vilket han gjorde på säkert 2 minuter. Sen testade vi sadeln, red, gjorde några justeringar, red, nån justering till och red. I slutet kändes allt HELT perfekt. Liksom underbart, en sadel som passar både mig och R perfekt! 
När R har fått komma till kiropraktorn och behandlingen är klar, då kör vi så det ryker. För nu taggar vi galet....

Kommer lägga ut fler bilder när jag fått dom. (Tagna med pappas mobil.)

//Ida



Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback