Jenny & London

Jag har sagt några gånger att jag har varit ''iväg'' och så, det kanske ni har märkt?
Det beror helt enkelt på att jag har blivit medryttare på en D-ponny som heter London. Egentligen hade jag tänkt att ta en längre ''paus'' från privathästlivet, men London står 10 minuter gångavstånd från mig, och att rida utöver ridskolan gör mig mer motiverad till allt. Det är som en knuff framåt.
 
London är född 1996 och är en svettfux, valack kanske jag ska nämna också!
Eftersom jag inte har ridit honom så länge än så har jag inte lärt känna honom helt och håller, men det går framåt iallafall. Jag har honom 2-3 dagar i veckan, tisdagar & onsdagar som fasta dagar. Är Tuuli (ägaren) iväg och tävlar med sin ungponny så tar jag honom på vissa lördagar. 
I dressyren så går det riktigt bra redan faktiskt, dock är han under igångsättning efter att ha varit i Dalarna (mer om det kan ni läsa på Tuulis blogg) men sen provridningen så är det stor skillnad tycker jag. Jag rider ut så ofta jag kan, alltså när jag har någon som kan hänga med då han har varit väldigt pigg de gånger jag varit ute med honom. Men det är ju bara kul, hellre pigg än seg! I vår ska jag eventuellt tävla dressyr med honom, om allt går som planerat alltså. Men känner vi oss inte redo eller det kommer något hinder i vägen så är det ju klart vi väntar ett tag. Men det är väl iallafall som ett mål för våren 2014. Jag ska absolut inte ha bråttom ut på tävlingar & liknande, utan jag gör allt det här för att det är så jäkla KUL! Jag är väldigt glad över att ha ''hittat'' en D-ponny som jag trivs så bra med och som är så nära mig så jag hinner. Så det är alltså London som gömt sig lite bakom bloggen men nu har jag alltså valt att börja skriva om honom och det känns bättre så jag kan skriva ut mer roliga inlägg. Nedanför ser ni lite bilder på oss för ca 2 veckor sen.
 
Besök även Londons ägares blogg: www.dressyrponny.se
 
 


Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback