Just nu och då

Gick väldigt bra idag med ridningen!:) Kände att jag fick kontakt med honom och att det var bra respons från bettet. Nu backar vi lite och tar det lungt i ridhuset ca 1 timme varje dag. Lååång uppvärmning med mycket skritt, travar igång i trav i LAGOM böjda spår, rider lätt och försöker inbjuda honom på bettet. Sedan galopp båda varven och försöka ha samma djupa form. Detta är uppvärmningen! Tycker den är rätt klok och jag har förtroende för den då jag använt den förut. Mamma hjälpte till och gav många bra råd! Jag måste t.ex höja händerna och trycka in armbågarna. Övaövövaöva
Rozzo var iaf riktigt dutti, mitt hjärta!<3

Rensat ut skåpet och valt ut vad som ska säljas så jag kommer snart sätta ut annons på det!:) 

Vecka 45

Måndag: Ska rida ut och lite på ridbanan eller ridhuset lika låg form som idag.

Tisdag: Rider ut på prins och åker antagligen till Grana med sakerna och börjar inreda garderoben.

Onsdag: Stallet och om vi rider ut eller inne beror på..

Torsdag: Vi försöker åka till stallet lite tidigare och rida när det är lite ljusare. Sen har vi bestämt oss för att raka R igen, då pälsen är på tok för tjock nu igen.. Så vi rakar, duschar och groomar honom lite extra!;) 

Fredag: Då flyttar R. Blir kanske ingen ridning men kanske går ut och går en stund med honom på Grana när vi kommer dit. Blir nog bra!

Helgen är nästan helt ledig vilket är rätt underbart! Bara ett ihopsläpp på Grana, inget mer planerat. 

Men det här blir bra. Känns rätt och den känslan är väl den man går efter?
//Ida






Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback