Längtar sååå..

Jag har märkt nu på sista tiden när jag måste rida med hoppsadel eller barbacka att min sits blir sämre och sämre. Jag lutar mer och mer framåt och blir liksom för följsam. Ostadiga armbågar som pekar en åt väst och en åt öst. Det är inte bra.. Kommer bli lite tufft när jag ska vänja mig vid en dressyrsadel igen, en ny, HAL dessutom. Ännu en sak att träna på. Men jag längtar. Längtar till att få den där kontrollen, blicken upp och höga händerna.. Så svååårt att öva på det med hoppsadel. Jag är sådan som också gärna är framåtlutad vilket inte då riktigt går så jättebra att träna i hoppsadel, stirrar på mina händer som är nedanför manken- var tredje sekund.. Måste ta tag i det på riktigt snart. Sits och hållning är ju bra poäng på tävling också!

Så det är lite utav ett mål nu tror jag! 
Tror verkligen på sadeln nu också, känns rätt. Så vi kommer vara väl förberedda till tävlingsstarten i vår 2014.
Det här kommer bli toppen!

//Ida


Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback