Små saker som gör stor skillnad

Om du har en skadad häst, att hästen ska vila - eller varför inte bara för att du känner att du vill ta extra hand om hästen, så har jag några superbra tips!
 
  • Smörj in hovarna med hovolja/hovkräm. Jag har börjat göra det på London och det är väl alltid roligare att rida på en glänsande häst? 
  • Fläta svansen när du kommer till stallet, och precis innan du ska rida så tar du ut den - så ser svansen tjockare och fluffigare ut!
  • Klipp man & svans, eller bara toppa den. Dock gör inte jag det på London då Tuuli fixar det.
  • Börja lära hästen tricks! Jag vill lära London tillexempel buga, puss osv. Men först måste han bli lite gladare haha!
  • När du skrittar fram & av hästen så gå bredvid istället, beröm hästen mycket och klappa om honom/henne. Jag går alltid bredvid London när han skrittas av nu för tiden, och det känns redan som han börjar lita mer på mig. Man får helt annan kontakt med hästen jämfört med när man sitter uppe i sadeln.
//Jenny
 
 

Postat av: Tuuli Elmgren

London kan nicka haha, och pussas kunde han förut men tror att han glömt det.. (: Men om man själv nickar överdrivet så gör han också det!

Svar: Men åh! Det måste jag prova haha! :) kram
ponnyryttarnaaaa.blogg.se

2013-11-15 @ 14:52:06
URL: http://tuulielmgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback