Stallet




Rätt stor, dom är 5 i hagen och det verkar vara ett lugnt gäng. Känns riktigt skönt. Han utstrålar glädje när man kommer och han är såå pigg, kändes verkligen härligt att få komma ut i skog och mark med honom oxå, variationen är VIKTIG. 

Så idag red jag i ridhuset och tränade (innan ihopsläppet) och så underbart har det inte varit att rida R på länge. Satt plötsligt på ponnyn i mina drömmar!
Började i skritten att bara ta det lugnt och visa honom ridhuset, låta honom titta. Kortade tyglarna en aning och han sög tag o visade sig riktigt arbetsvillig. Bästa känslan enligt mig som ryttare. Började trava och han bjöd på riktigt och trampade, jag kände också att jag kunde fokusera på det jag måste öva på, vilket är min vänster armbåge och mina händer, även i galoppen!
Ett steg närmre målet på grund att detta pass!


Så fin min ponny...<3

//Ida





Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback