Stor häst

Har faktiskt funderat på detta ett tag. Är det något man borde testa? Är det en fördel att börja tidigt?
Känner direkt att det är långt ifrån min vardag och känns rätt konstigt att tänka på... Jag är 13. Kan tävla Rozzo i 5 år till i Sverige (om dom inte ändrar reglerna). Är det lämpligt att börja rida stor nu? DEN frågan ställde jag mig för ett tag sen och nu har jag ett svar.
 
Vet att många också tänker på detta. Några går över till stor redan vid 10-12 års ålder och vissa går över runt 20. Själv förstår jag hur båda "grupperna" tänker. -Bättre börja tidigt än försent- eller -Ponnytiden kan man inte backa tillbaka till sedan-. Det är ett ganska stort beslut, oavsett det handlar om ett köp av stor häst eller medryttarhäst. Stort steg för många och tar krävs nog en del mod om man aldrig ridit stor häst förr.. Svårt och det är olika för alla. Olika förutsättningar..
 
Jag var iallafall lite inne på det efter Tysklandsresan då jag för första gången red stor häst. Men känner nu klart och tydligt att jag ska ta vara på mina ponnyår och ha ponny dom åren ut. Kanske fifty-fifty om chansen kommer upp men i så fall med Rozzo vid min sida, the one and only.
 
 
Ponnybus 4 ever
 

//Ida
 


Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback