Underbara ponny!

Den här dagen har varit så himla bra!
Hade tänkt rida ut med Elin och en annan tjej i stallet då min syster har hand om en ponny över helgen, men både Cindy (som Elin red) och den andra hästen var så pigga så de bara studsade runt. Och eftersom London lätt hakar på det, speciellt nu när jag inte känner honom så jättebra, så valde jag att stanna vid stallet. Borstade London över en timme i spolspiltan och han bara stod och njöt. Gav honom lite godis emellanåt och han fick massa kramar (som vanligt).
Red sen lite på volten och skrittade av honom ute. Han var stel i början men mot slutet så släppte det och han var otroligt mjuk i traven & galoppen. 

När jag hade lämnat honom i boxen så var han på jättebra humör. Han hade öronen framåt hela tiden och hans ögon bara lös. Jag vet inte vad det var med honom haha! Men det glädjer mig verkligen att se att tiden jag lägger ner på honom lönar sig. Jag kunde pussa honom på mulen till och med, vilket är ett stort framsteg då det är en som underbar ponny som gömmer sig bakom. Jag älskar den här ponnyn och vi utvecklas varje dag! 
Världens sötaste


Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback