Vad ska man säga?

Ridlektionen beskriver jag med ett ord, kaos. Hade trocadero och såg redan på lektionen innan att han höll på att tramsa, men tänkte väl inte mer på det. Direkt när jag hoppar upp på honom så känner jag hur spänd han är i hela kroppen, han ställde halsen istället för nacken och hela han spretade emot. I mitten av lektionen så började han backa och tramsa även här. Fick fram honom, men sen började han stegra flertalet gånger. Det var inte någon mesig stegring heller, utan det var nästan så jag välte bakåt... Vet inte om det var att han hade en dålig dag, tyckte jag var extra jobbig eller hade ont någonstans. Men såhär har han inte hållt på förut!

Nästa vecka är det hoppning, ska egentligen ha samma hästar men jag frågade Malin om jag kunde få ha Lucy så jag får hoppas haha!
Har även bokat in så jag rider igen nästa vecka direkt efter min lektion, i en storhästgrupp. Det ska bli kul, men ändå så ovant när jag bara rider ponny på ridskolan. Ska be mamma filma då, kan ju vara lite kul att ha! 
Video från ridningen kommer i nästa inlägg!  
Haha tyckte denna bilden var för söt! Stor & liten!


Postat av: Tuuli Elmgren

Jag vet precis hur det känns.. Så himla jobbigt när hästen håller på så.. Fast Aladdin har slutat stegra och istället hoppar han rakt upp i luften och sparkar ut med alla benen haha, ser lite roligt ut men väldigt svårt att sitta kvar!

2013-11-04 @ 22:15:21
URL: http://tuulielmgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback