Vilken resa!

Jag började rida Xento i augusti, precis när skolan började. Red ute mycket och var inte så intresserad av dressyr. Till vintern var det så dåligt och halt underlag överallt så jag promenerade honom för det mesta, och bara myste. Märkte redan då att jag kom honom närmare. 

I november 2012 deltog vi i klubbmästerskapet i dressyr på veda. En missnöjd Jenny åkte hem med en procent på ca 52. 

I vintras hade vi en photoshoot för min syster, samtidigt som hon hade en av de bästa lektionerna för mg. Här släppte allt, han gick stadigt i båda varven och alla gångarter, jag fick upp hans steg mer...

Hade flera lektioner för Ida som gav mer resultat än för utbildade tränare, började även tänka mer på tävling och planer kring det. Red igenom LC:1 programmet stadigt och allt gick bra även här. 

Vi hoppade även rekord, 90cm rätuppstående. Xento var hur pigg som helst under det här passet, allt flöt på! 

Den började x bete sig konstigt med sadel på, men barbacka gick han som en dröm. Efter det började jag rida barbacka både på uteritter och på banan!

Körde Xento en gång också vilket var ruskigt kul!

Hade flera helt underbara uteritter med Heléne och Ida när hon stog på Hagby, några mysiga bilder nedanför!



Hopptränade flera gånger på Såsta också, vilket gick åt skogen alla gånger. Hemma var han som en dröm att hoppa, men borta så vägrade han och blev seg. Jag & Ida red till vallentunasjön några gånger efter lektionen och bara tog det lugnt med hästarna.
Sen till en utritt som jag aldrig kommer glömma, Ida och jag tappade bort oss i en enorm skog där vi aldrig varit förut, vet inte hur länge vi red, men länge var det haha! 

I våras en supervarm dag myste jag och Xento såhär i säkert 1,5 timme. Bara njöt av livet! 

Har så många minnen med den här ponnyn som jag aldrig kommer glömma, första ponnyn är det alltid något speciellt med...

Postat av: Anette

Vad är det för dåre som vimsar runt på KM!? :D
(Kul att få va me på eran blogg)!

2013-11-04 @ 17:24:34

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback