Malchower reiterhof

Shiiiit vad kul det va!! Först trodde vi att det skulle bli rätt trist då det regnade och vi var rätt inställda på att det skulle bli långritt oså, men då kommer hon som hade hon som hade hästarna med ett förslag om att rida i deras ridhus!:D Bästa idén idag! 
Jenny fick ett sto som hette Lucy på 170 cm i mkh haha, stort för oss.. Jag fick ett sto som hette Beerd och var 165 i mkh, och det var faktiskt första gången jag hoppade stor häst! Har ridit en när jag var 9 men annars inte.. Så det var litte scary i början.. Men det gick ju bra! Liksom bara att driva mer o hålla ihop mer massa. Först red vi runt i ridhuset som vi ville ett tag, kanske 40 minuter och sen byggde dom upp några hinder! Det var kanske 70-90 cm.:) 
 
Kände mig faktiskt inte så liten på hästen. Rätt lagom, men det var rätt jobbigt att verkligen RIDA hela den massan varenda steg. Bra erfarenhet! Beerd var rätt "seg" i början men när hindrena kom upp tyckte hon nog det blev roligare o var villig till allt!:) 
 
~Videos och bilder kommer nog komma upp när vi så fort som möjligt får ordning på täckningen o allt krångel.~
 
Nu ska ha lite one day of
chillchill
//Ida


Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback