- med min ridning

Många bloggare gör så kallade ''hissar & dissar'' med sin egna ridning, så jag tänkte dela med mig av mina svagheter så får vi se om det är något förbättrat inom ett par månader!
 
  • Min blick är nästan alltid ner på hästens huvud/hals, den måste upp upp upp!
  • Jag tar ganska ofta stöd med händerna mot sadeln, det har blivit bättre på sistone men jag måste höja handen mer.
  • Jag faller lätt fram, vilket gör att jag hamnar i stolsits = inget att hänga i granen...
  • I dressyrsadeln tar jag ''gärna'' upp benen, antar att det är för jag fortfarande är van vid allroundsadlar? Iallafall så ska jag rida mer utan stigbyglar, både för att förbättra min balans men även för att låta benen hänga ner mer, tar jag upp dom så tappar jag kontakten...
Vad är era svagheter, respektive starka sidor inom ridningen?
 
Här är ett ganska bra exempel, jag tar stöd med handen mot manken/sadeln, blicken är nedåt och på något vänster har jag dragit upp benet... ;)
 

Postat av: Emelia

En av mina svagheter är att jag lutar mig inåt när jag galoppera på volt

Svar: Åh det problemet hade jag förut, men det försvann dels med tiden men även när jag red barbacka väldigt mycket. Om jag då lutade mig inåt så skulle jag falla av, så rid mycket barbacka då man inte kan ta stöd från ytter!
ponnyryttarnaaaa.blogg.se

2014-02-03 @ 19:15:53
URL: http://emeliaperala.for.me

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback