Just nu känns det inte kul

Ni kanske minns när jag skrev att jag var i en svacka, som ryttare? Jag är kvar och vet inte hur jag ska komma ur den här hemska ''perioden''. Jag ser andra rida samma hästar som mig och där går det hur bra som helst, samtidigt som jag sitter och försöker & försöker men ser ändå inget resultat. Och detta är då ytligt och jag skäms. Hästarna jag rider går med huvudet upp i vädret och stretar bara emot. Men det konstiga är att när jag rider London så går allt perfekt. Eller konstigt kanske det inte är eftersom jag gillar honom så himla mycket och alltid har kul när jag rider honom. Men just nu känns det inte kul att komma till ridskolan, försöka vara positiv men jag går därifrån med gråten i halsen för det känns som min ridning är förstörd. Jag vill verkligen fortsätta rida på ridskolan, det är där jag utvecklas genom variation - men samtidigt så går det sämre och sämre. Det är som att börja om från 0 och försöka arbeta sig uppåt, men jag står ändå kvar på samma ruta. Usch, jag ger det några veckor till iallafall...
 
Nu till lite positivt! Hade tänkt hoppa med London på onsdag men gör det imorgon istället då jag har för mig att dom brukar tömköra på onsdagar, vilket känns lite tveksamt att ställa fram hinder då. Så imorgon följer min syster med till stallet och hjälper mig! Hade tänkt göra en liten ''bana'' om man ens kan kalla det för det, ett litet hinder(sockerbitar) på diagonalerna samt ett på ena långsidan, så jag hoppar först långsidan & sen som ett kryss snett igenom. Tror det är en bra övning för både mig och London för att ta den s.k kontrollen mellan hinder, innan jag hoppar en riktig bana. Jag har ju trots allt bara hoppat honom 1-2 gånger och då små sockerbitar. Är iallfall väldigt taggad och det ska bli riktigt kul! Onsdag ska jag rida runt lilla vågsjö som är en lite längre slinga med många bra galoppsträckor. 
 
Under sportlovet kommer jag ha London en hel del extra, och jag ska faktiskt inte rida på banan en enda dag (som det ser ut just nu). Ska passa på att rida ut långa sträckor och London ska få springa av sig ordentligt. Kanske kan få med mig någon form av sällskap också!
Nu ska jag ta en kopp te och kvällsmacka, sen sova så jag är pigg och glad imorgon. Jag är tillbaka som vanligt nu efter det här lilla breaket... 
 
Försökte göra en liten skiss på hur jag ska ställa upp det imorgon, haha ser ni ens vad det ska föreställa? ;)
Iallfall, börjar på långsidan som jag kanske gör till en liten oxer så det blir ett mer riktigt hinder, och de 2 andra som går snett igenom kommer vara sockerbitar på låga höjder. Bilder/filmer kommer såklart sen!
 

Postat av: Emma

Det skulle vara jättekul om vi kunde rida ut någon dag, finns ju så himla fina skogsvägar hos er :) <3

Svar: Ja verkligen! Har ni egen transport nu eller behöver ni låna en? Tänkte på sportlovet, jag har London alla dagar förutom måndag & torsdag, så då kanske det skulle funka? Vore såå kul!
ponnyryttarnaaaa.blogg.se

2014-02-11 @ 06:51:16

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback