Tävling - Mariestad RK

I söndags var jag och Rozzo på 2014:s första tävling och jag tänker nu berätta hur det gick.


Det var en väldigt lång resa för hela ekipaget och det tog verkligen på energin. Bilresan tog ungefär 8 timmar sammanlagt.
Kändes skönt att starta tävlingssäsongen på ett ställe där man varit förut, förra gången startade jag la:1 & la:p1, denna gång det nationella lagtävlansprogrammet. 

På framridningen
Var ganska kontrollerad överlag och hade mina nerver i schack. Skrittade lugnt på långa tyglar första kvarten och kortade sedan och började trava och bara nöta in blicken upp och händer upp. Vart lite tvingad att titta upp för det mesta också då ridhuset var fullt av ponnyekipage! Lite hjälp kanske man ska kalla det..?; )
Framridningen kändes helt ok men hade en liten gnagande känsla i magen om att han närsomhelst kunde sega något så jag försökte hålla både tempot och energin i det hållas uppe.

Inne på banan
Åå vilka flashbacks jag fick när jag kommit in på banan! Helt grymt nervöst men kul! Adrenalinkick verkligen. Red inte runt banan utan på den och fick göra vad jag ville innan domaren gav tillåtelse av påbörjan. Kände lite att han "dog" under uppridningen men otroligt bra gick det! Hade grymma enkla byten och halten med ryggan var klockren. Satte den.

 I det hela var det en lyckad debut på det programmet och nöjd med procenten. Red ihop 62,5 % med jättefina kommentarer från alla domare, kul pepp! Efter ritten låg jag precis utanför placering men slutade på 7/11. Jättenöjd i alla fall! 2,5% ifrån att vi är kvalade till hälften till SM! Kunde inte varit en bättre start på tävlingsåret. ~Nu är vi ett steg närmre toppen~

Älskade, älskade, älskade älskling

//Ida


Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback