Dagens ridpass - London

Idag gick det sådär obeskrivligt bra och London visade nog sin allra bästa sida. Jobbade mest grundläggande för att få till alla gångarter, men det behövdes verkligen innan jag fortsätter med skänkelvikningar, byten, förvänd galopp etc (som jag börjat träna på). Han var otroligt mjuk i båda varven, arbetade på bland annars 8-volter så han var stadig i ställningen från höger till vänster & åt andra hållet. I alla gångarter var han stadig och precis i det läget där jag ville ha honom, fick till den där wow-känslan igen. Ponnyn är otrolig och han var såå så duktig idag! 
Imorgon blir det uteritt och min syster kommer fota oss när vi galopperar över en äng. Kommer bli superfina bilder! 

Video från dagens ridpass hittar ni i inlägget nedanför!

Screenshot från idag! 

Postat av: elina

Ett tips är att om du ska tävla dressyr på honom, antingen ha stenkoll på bytena så han inte "råkar" byta i förvända. Eller inte rida byten alls :) dessutom vill jag meddela att även om London inte den flashigaste ponnyn eller så så tror jag att ni kan ha en rolig tid på dressyrbanorna ;)

2014-01-23 @ 07:06:28

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback