Dagens ridpass på Rozzoskrutt!

Å vad bra det kan gå ibland....


Rozzo var jättefin idag och jag "connecta" riktigt bra med honom kändes det som.
Jag började med att skritta fram och bara skritta igenom det nationella programmet jag tävlar snart, liksom först och främst för att värma upp honom och för att få tänka igenom programmet också! Han fick sig en riktig uppvärmning på detta vis på cirka 10-15 minuter. 

Efter att jag skrittat fram och ridit ett tag travade jag igång honom och han kändes helt OK. Inget speciellt, han gick i perfekt tempo, bra form och jag kunde tänka på min sits medan. 

När jag skulle börja galopera kände jag plötsligt hur känslig han var i munnen.. Först tänkte jag att han kunde ha lagt tungan över men nää, han var helt tillfredsställd! Först fick jag ta och vänja mig i nån minut och sedan var han bara underbar.. Fick sådan kontakt med honom att vi bara gled runt i ridhuset.. 
Gick galet bra idag!


Och imorgon är det Nina-träning igen! Får hoppas att formen håller tills imorgon.. ; )

//Ida







Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback