Förvirrad...

Idag när jag kom till stallet och började borsta London så såg jag att iprincip all hans vinterpäls var borta..? Det är kanske en självklarhet nu när det varit plusgrader så länge, men tänk sen när minusgraderna väl kommer så står han i sommarpäls, haha stackaren. Jag blev så himla förvånad och bara stog och funderade ett tag på hur det kunde gå så fort, dock fäller han MYCKET fortfarande - men det blev sån enorm skillnad på honom. Han blev bara glansigare och glansigare hela tiden vilket var roligt, men jag undrar hur det blir sen när vintervädret väl kommer...
 
Har era hästar också fällt och fått som sin sommarpäls?
 
Dock ser man inte så jättestor skillnad på bilden, men färgen har iallafall förändras mycket redan. Från typ... svettfux (?) till fux haha. Jaja, lite sommarkänslor får jag iallfall!
 
 

Postat av: Tuuli Elmgren

Åh nutteponnyn haha! Aladdin har kvar sin vinterpäls och mammas häst fäller året om haha..

Svar: Men oj, det måste ju vars jättejobbigt? :O
London var förresten galen när jag hämtade honom i hagen idag, slängde sig och tänkte kuta iväg med grimskaftet hängandes... Fick dock grepp innan han gjorde det, men han betedde sig som en unghäst... Kan väl kanske haft att göra med att han fäller, men tokig var han haha ;)
ponnyryttarnaaaa.blogg.se

2014-01-07 @ 22:26:20
URL: http://tuulielmgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback