Gårdagens stallbesök och förberedelser inför nyår

Med tanke på att rubriken är lång kan man ju misstänka att det var mycket som hände igår..;) Jaa, väldigt mycket på gång var det.

Jenny och jag började dagen med att springa till bussen vilket är ungefär 1-1,5 km med Rozzos sadel i famnen som väger runt 12 kg. Kan bara säga att vi var otroligt duktiga och vältränade såhär dagen efter..;) Men vi hann med den och kom ganska fort fram till stall 1 (Grana). Jenny var bäst och hjälpte mig med R och hans mat, box och allt i stort sett! Tyckte själv att det gick fort men ridningen tog ett tag såklart. 

Min känsla på R igår var att han var väldigt stark och tryckte på en del på bettet. Pirrade till lite i magen på mig, då det kändes så exakt som när han var i toppform och var ett stort muskelpaket! Men han var lite väl stark och bastant igår. Fick i vissa fall sakta av och bara tagga ner tempot och pulsen för att få en lugnare takt i galoppen och mer lyhörd trav. Tyckte att jag lyckades bra då han i slutet (när vi jogga av) - frustade och var mer avslappnad. 

Min absoluta favoritbild från igår. Jenny och R och han ser så gulligt glad ut haha!

När vi var klara med R och han hade fått äta sin belöning, åkte vi till stall 2 (prästgård)! 
Gick ganska fort där också och Jenny hann sadla och sitta upp innan det blev mörkt.:) London tränades på banan och hoppades på ett mindre litet hinder. Gick väldigt bra och han såg verkligen ut att tycka om det! 

Efter att vi hade varit i stallen gick vi raka vägen till Ica och handlade för nyårsmiddagen. Fick sedan skjuts av Jennys snälla mamma, hem till mig o vi fixade iordning allt! Stannade nog uppe till 3 för sen slocknade vi helt.. 
Det var våran nyårsafton det. Lyckad enligt mig! Hade JÄTTEKUL!


//Ida





Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback